Google continuă să contribuie activ cu informații la situația actuală, folosind cele mai bune unelte ale sale: urmărirea și colectarea datelor. Compania folosește tehnologia pentru a oferi ceea ce se numește Community Mobility Reports. Aceste rapoarte au rolul de a arăta cum se comportă și cum acționează populația în urma măsurilor luate în ultima perioadă. Această funcție este prezentă în131 de țări și regiuni.

Publicitate

Google a oferit și o explicație pentru acest proces:

The reports use aggregated, anonymized data to chart movement trends over time by geography, across different high-level categories of places such as retail and recreation, groceries and pharmacies, parks, transit stations, workplaces, and residential. We’ll show trends over several weeks, with the most recent information representing 48-to-72 hours prior. While we display a percentage point increase or decrease in visits, we do not share the absolute number of visits. To protect people’s privacy, no personally identifiable information, like an individual’s location, contacts or movement, is made available at any point.

Compania declară că datele sunt folosite în diagrame ce conțin informații despre deplasarea oamenilor, fiind distribuite pe categorii reprezentate de activitatea efectuată de aceștia:

  • retail și recreație
  • magazine și farmacii
  • plaje, parcuri, porturi, piețe
  • transport în comun
  • locuri de muncă și spații de birouri
  • reședințe

Google oferă doar un procent ce reprezintă scăderea sau creșterea vizitelor, în niciun caz numărul acestora. Pentru a vă proteja, nicio informație prin care puteți fi identificat/ă nu va fi disponibilă nimănui. Datele dumneavoastră sunt agregate și anonimate.

Acest lucru există deja pentru afaceri, Google putând spune cât este de aglomerat un magazin. Această funcție nu trebuie să sperie pe nimeni, dat fiind faptul că datele personale sunt protejate, fiind asigurate de tehnologia anonimatului de la Google.

sursa: Google

Google nu este singura companie care face asta. Recent s-a raportat faptul că Facebook oferă date despre locație pentru a măsura eficiența măsurilor privind distanțarea socială. Nici în acest caz nu este nevoie să vă faceți griji pentru datele dumneavoastră. Ele sunt protejate.

Aceste date vor fi foarte folositoare, astfel autoritățile ar putea lua mai ușor decizii privind măsura distanțării sociale: să o retragă sau să fie mai strictă.

Este bine de știut că aceste date pot fi șterse, dumneavoastră având controlul asupra lor, direct din Timeline-ul din aplicația Google Maps.

Iată datele din România:

sursa: Google

Observăm o scădere de 81% în zona de retail și recreație și una de 53% în zona magazinelor și farmaciilor. Locurile de muncă au în minus un număr de 39% de angajați, parcurile 60% din vizitatori, iar stațiile de transport în comun 72% din pasageri.