Timp de citire: 2 minute

Sunt elev în clasa a X-a, iar de aproape un an am participat în mare parte doar la ore online. Am avut suficient timp în care să reușesc să îmi formez o opinia clară legată de cursurile desfășurate astfel, asta pentru ca la final să pot trage linie și să îmi formez o opinie clară legată de acestea.

Publicitate

Să recapitulăm pe scurt modul în care s-au desfășurat orele online în al doilea semestru din anul școlar precedent: Pandemia ne ia prin surpindere și ne forțează să mutăm cursurile în format digital. Apare imediat prima problemă: dezorganizarea. Aveam cred că două sau trei grupuri de Classroom, cu notificări și teme trimise prin intermediul tuturor. Nu toți profesorii se descurcau la utilizarea unor pltaforme precum Zoom sau Meet, iar volumul de teme crescuse semnificativ în acea perioadă. Una peste alta, primul episod de școală online nu a fost prea promițător.

Ajungem în clasa a X-a, când școala începuse cu ideea de a roti două grupe de elevi, fiecare grupă fiind formată din jumătate de clasă. Școala reușise să achiziționeze table inteligente pentru desfășurarea cursurilor, ceea ce era un avantaj clar pentru cei ce erau acasă. Totuși, n-a ținut prea mult și ne-am întors la școala online. De data asta parcă am început mai bine. Profesorii reușiseră să învețe să folosească platformele dedicate cursurilor, iar alegerea noastră ca program pentru apelurile video, Zoom, mergea perfect.

Din păcate, un ordin al inspectoratului județean ne-a forțat să ne desfășurăm absolut toate activitățile pe platforma Google Meet. Noi ne-am ferit de ea pentru că, cel puțin când făceam ore în grupe, aceasta mergea extrem de greu pe dispozitivele mai slabe, în timp ce Zoom se descurca fără probleme să ruleze întâlnirea până la final.

Cam asta a fost aventura mea cu școala online. Nimic special și cu siguranță nu promițător la începutul ideii de a ne desfășura cursurile în format digital.

Pro școala online:

  • mediul de acasă poate fi un avantaj pentru unele persoane;
  • organizarea digitală este mai ușoară și eficientă;
  • spațiul de lucru este la câteva secunde distanță;
  • poți pleca din localitate fără să primești absențe;
  • dacă ești răcit, poți participa la ore fără probleme.

Contra școala online:

  • nici profesorii și nici elevii nu beneficiază de echipamente suficiente pentru desfășurarea cursurilor;
  • în unele zone nu există electricitate – FOARTE GRAV;
  • nu toată lumea se descurcă la a folosi aceste platforme;
  • lipsa de socializare între elevi.

Totuși, poate reprezenta școala online o alternativă de viitor? 

Răspunsul este simplu. Da, școala online trebuie să fie un aspect pe care lumea ar trebui să pună mult accent. Poate debloca posibilități foarte multe. Elevii ar putea participa la ore chiar și când sunt plecați în deplasări, pot ajunge la cursuri chiar dacă sunt bolnavi și, în situații nefericite, școala online poate deveni alternativa numărul 1.

Deci da, școala trebuie să înceapă să se digitalizeze și să opteze pentru orele online pentru a facilita accesul tuturor elevilor la orele de curs. Oportunitatea este una mare, care mai trebuie doar exploatată suficient pentru a atinge un nivel mai ridicat în ceea ce privește calitatea desfășurării cursurilor în format digital.